Thursday, November 25, 2010

Snyggt

Jalouse Oktober 2010











Lite Mad Men inspirerad. Jag älskar verkligen detta. Är det någon där ute som har sätt filmen Secretary med Maggie Gyllenhaal? Snyggt, coolt, sextigt, vuxen! Jag har faktiskt alltid varit lite 50, 60, 70 tals tjej. Lite rock-n-roll, yes, men det fanns rock-n-roll på 50, 60 och 70 talet!! Men det här är ingen rock stil det här är helt enkelt kontors mode. Snyggt gjort.

När jag gick på high school i California, på 80 talet så var det väldigt poppis med min grupp av vänner att shoppa på second hand butiker. Och det är det faktiskt fortfarande. Delvis för att det är snyggt, delvis för att det är billigt, delvis för att det är ett grönare sätt att handla. Jag växte upp på början av 80 talet men jag har nästan alltid klätt mig från 50-70 talet. Nu när jag är mamma är jag faktiskt ganska tråkigt. Jag shoppar på den affären som finns i närheten. Det måste jag sluta med! Det är verkligen okej att handla på H&M och Linex, Top Shop och Forever 21 men blanda ska man göra… lite high fashion, lite second hand, lite hand made! Just det jag är inne på ett smycken period… jag gör ett nytt halsband, armband nästan varje dag… ska ladda upp några bilder inom snart.

Ja ja, det fick ni lite bakgrund om mig och en härlig mode lektion på köpet. Ha det fint!

No comments:

Post a Comment