Monday, November 8, 2010

Åh Vilket Liv!



Detta påminner mig av mina hippie days i Los Angeles. Ååhhh vilka underbara dagar. Livet var så enkelt, jag var så ung, massor av vänner, massor av festar, massor av vin och cigaretter, musik och espresso. Venice Beach, Rodeo Drive, Hollywood, Echo Park, Santa Monica, Loppisar på helgen, dive bars på kvällen, lite frilans jobb här och där, sova till tolv. Åh, vilket liv.

På den tiden bodde jag i ett fint hus i Larchmont. Jätte stort fint hus med ett eget lässalong, två gästrum och en underbar trägård. Gammalt fint hus med massa gamla fina detaljer. Min roommate var ganska rik och lite känd som kändis (delvis stylist, delvis designer, delvis kompis till massa stora Hollywood stjärnor) så hon betalade stora delen av hyran samt mat och vin och även för vår städiska. Åh, vilket liv.

Jag jobbade så lite som möjligt. Soft liv för en 23 åring. Läste böcker, drack te, spelade bilgard gick på museum, fikade extremt mycket. Tror inte att jag fattade hur bra jag hade det. Livet är ju fantastisk nu med men på ett helt annat sätt och med mycket stress!

No comments:

Post a Comment