Friday, November 6, 2009

California Dreaming


Just nu saknar jag Los Angeles så otroligt mycket! När jag bodde där då ville jag där ifrån men nu vill jag bara tillbaka. Jag vill sitta på en cafe och fika, jag shoppa på en riktigt bra farmers market, jag vill känna solen på min kropp. Jag vill äta mexikansk mat! Åh vad jag saknar en riktigt mexikansk mat. New York har också god mat men när det gäller "Mexican, real Mexican" då är Los Angeles nästa bättre än Mexiko. California har också helt fantastisk kaffe. Så om du ska ditt rekommendera minst 3 koppar per dag, och inte Starbucks!

Det finns en känsla i Los Angeles som inte finns någon annan stans... "laid back" som sången säger. Musik, vänner, sol, mat, drick, lite konst, lite beach life, massor av kärlek. Jag känner mig verkligen hemma i New York men där är det alltid stress. Det är svårt att komma till lugn och ro där men i California är det tvärt om, där är det svårt att bli stressad. Det är det jag letar efter just nu lugn och ro så California dreaming blir det...



No comments:

Post a Comment